18 kommentaari

  1. andi ütles:

    Hei. Kuna ma asjast suurt midagi ei tea siis mõned asjad jäävad natuke segaseks. Kui osta auto ja maksta selle eest 18000 ja tootlus on 23% aastas ja seda 5 aastat. Siis ligikaudu on see 20700 eurot tulu ja auto jääb hiljem elektritaksole. Seega kasum on 2700 eurot 5 aasta peale. (Ilmselt on mul siin kuskil midagi valesti). Seega on kokku saadud tulu 6.6% algsest sissemakstud summast ja seda 5 aasta peale. Mulle ei tundu see kuigi otstarbekas aga ilmselt saan ma millestki valesti aru ehk on viitsimist natuke algajale selgitada.

    Tore blogi!
    Edu!

    15. aprill 2015
    Vasta
    • Sander ütles:

      Tänud heade sõnade eest!

      Põhimõtteliselt on tegemist järelmaksuga, mida me Elektritaksole pakume. Nad maksavad tagasi nii põhiosa kui ka intressid ja see 23% on intressitulu, sellele lisandub veel põhiosa. Nii et kokkuvõttes saame ikka veidi suuremat tulu, kui Sinu pakutud numbrid.

      Aga tänud kaasa mõtlemast ja proovin järgmine kord paremini seletada :)

      15. aprill 2015
      Vasta
  2. Vaiko ütles:

    Tere

    Kaalusin 1a tagasi seda mõtet isegi. Tol hetkel otsustasin liiga riskantseks ettevõtmiseks. Nüüd Sinu artiklit lugedes, siis tundub jälle põnev ettevõtmine ja samas peale 5a saad omale auto tagasi ja see on 100% sinu. Kuigi sellest väärtusest 36 000 on vist alles ca pool? (väga jämedalt võttes). Jääb arusaamatuks et kas Kredex maksab siis müüjale 18 000 eurot niisama sinu eest?

    Kas ma mäletan õigesti et need taksojuhid kes hakkavad reaalselt taksoga ringi sõitma, maksavad ise regulaarse rohesertifikaadid, hoolduse, rehvi ja kõik remondikulud? Sina maksad ainuolt tavakindlustust +kaskot?

    23. aprill 2015
    Vasta
    • Sander ütles:

      Meie lepingu kohaselt jääb auto pärast Elektritaksole.

      Kredex maksis see 18 000 jah lihtsalt toetusena müüjale välja. Sellega küll kaasnesid teatavad kohustused (kaskokindlustus, läbisõiduaruande esitamine ja rohelise elektri kasutamine, kõik need 5 aastat), kuid kui neid täita, siis ei pea toetussummat tagastama.

      Sa mäletad õigesti, meie kanda jääb ainult liiklus- ja kaskokindlustus. Ülejäänud kohustuste eest vastutab meie ees Elektritakso mitte taksojuhid, mis on minu meelest parem variant kui hakata taksojuhtidelt midagi välja nõudma.

      23. aprill 2015
      Vasta
  3. Vaiko ütles:

    See on hea diil elektritakso jaoks:-) Kas kredexi lepimgus on selline edasi rentimine aktsepteeritav või pole see nende poolt reguleeritud?

    23. aprill 2015
    Vasta
    • Sander ütles:

      See ei ole nende poolt reguleeritud.

      Kindlasti on see hea diil Elektritakso jaoks, kuid tundub täitsa hea ka meile :) Või arvad Sa teisiti?

      23. aprill 2015
      Vasta
  4. Vaiko ütles:

    Eks ta mõlema jaoks win-win ole jah, aga kui Elektritakso omandab 5a pärast tasuta auto, siis on see väga tema poole kaldu, mitte et ma kade oleks. Aga kuna pakkujaid rohkem turul polnud , siis saab ju küsida.
    Oskad öelda, kas sina pead siis läbisõiduaruandeid Kredexile esitama ja kas nad küsivad seda sellepärast et lihtsalt statistikat teha või on neil mingi karistuspunkt taga? Mis on selle mõte?

    24. aprill 2015
    Vasta
    • Sander ütles:

      Ma usun, et see on statistika jaoks. Neil on vaja lõppkokkuvõttes hinnata, kui palju kilomeetreid sõidetakse elektriautodega, et hinnata rohelise transpordi osakaalu. Läbisõiduaruande esitab Elektritakso.

      Eks see on nii ja naa. Suure tõenäosusega pole sellest autost just palju viie aasta pärast järel, kuna nad sõidavad umbes 80 000 kilomeetrit aastas. Minu jaoks oleks see lisakohustus siis selle auto müümisega tegeleda, mis ei ole ka arvatavasti väga lihtne protsess. Lisaks sellele maksavad nad üsna kõrget intressi selle eest, kui liisingu intress on paar protsenti ja muud tüüpi autolaenud on seal veidi üle 10%. Olen arvestanud, et auto eest makstud summa tagasi saamiseks läheb veidi alla kolme aasta.

      24. aprill 2015
      Vasta
  5. Margus ütles:

    Kuidas selle teemaga nüüdseks on, kas endiselt kõik osapooled rahul ja kõik laabub hästi?

    23. november 2015
    Vasta
    • Sander ütles:

      Praegu tundub kõik sujuvat. Raha laekub ja probleeme ei paista olevat. Vahepeal on ka autoga üks väiksem avarii olnud, mis sai kindlustuse abiga kenasti remonditud. Arvestades kui palju see auto aastas sõidab, siis on see täiesti tavaline, et selliseid asju juhtub.

      23. november 2015
      Vasta
  6. Kristjan ütles:

    Kui need masinad aastas 80k km läbi sõidavad, siis on akukulu ilmselt märgatav. Aku vahetamine on aga päris kallis lõbu. Kas see on teil kuidagi lepinguga paika pandud (kes maksab?) või tuleb see otse sinu taskust?

    24. november 2015
    Vasta
    • Sander ütles:

      See on lepinguga paika pandud ja selle tasub täies ulatuses Elektritakso.

      24. november 2015
      Vasta
  7. […] veel mäletab, siis kunagi kirjutasin, postituse Kuidas me elektriauto ostsime? Asjad lähevad selle investeeringuga kenasti ja maksed toimuvad korralikult. Kuna ka kindlustus on […]

    3. mai 2016
    Vasta
  8. […] veel mäletab, siis kunagi kirjutasin, postituse Kuidas me elektriauto ostsime? Asjad lähevad selle investeeringuga kenasti ja maksed toimuvad korralikult. Kuna ka kindlustus on […]

    3. mai 2016
    Vasta
  9. Eido ütles:

    Huvitav, kas autol olev aku veel kestab? Kui taksofirma peaks akut vahetama, kas ta võiks/peaks sellest auto omanikku teavitama, et selline töö on planeeritud? Kui palju auto akude komplektile üldse ligikaudset kilometraazi ettenähti, s.t. mitu kilomeetrit ta võiks läbida? Ma saan aru, et kõige olulisem on see, et akut mitte väga tühjaks sõita ja siis jätta laadimata seisma, eriti külmal ajal.
    Teine mõte tekkis – kui saaks/võiks auto katusele päikesepaneeli paigaldada, mis läheks rohelise energia alla. Kui palju sellisel juhul statistikat Kredexile on kirjutada?
    Lugupidamisega,

    11. detsember 2016
    Vasta
    • Sander ütles:

      Hetkel autol olev aku täitsa kestab veel. Üldiselt on nendel Leafidel mõistlik taksosõidu jaoks aku vahetada kusagil 250 000 km juures, siis on esialgsest mahutavusest järgi umbes 70-75%, mis erakasutuses võib paljude inimeste jaoks veel täiesti piisav olla.

      Päikesepaneelide efektiivsus ei ole piisav, et auto nendega katust kattes oleks võimalik piisavalt energiat saada edasi liikumiseks. Küll aga on Leafi katusel väike päikesepaneel, mis laeb 12V akut, mis toidab näiteks raadiot ja tulesid.

      18. detsember 2016
      Vasta
  10. Eido ütles:

    Tegelikult ma mõtlesingi sedasi, nagu välja tuli, et katusel ikkagi on päikesepaneel ja osa energiast on roheline energia, mida ka ära kasutatakse, mis on ka positiivne. Huvitav, kas see olemasolev päikesepaneel ka seisuajal midagi laeb? Samas, kui 12V-ga laeb, siis raadiot peaks saama kuulata ning ei pea nii palju akut kurnama, aga samas akut ei lae, sest seda ma saan aru peaks ikka 220V-230V laadima.

    18. detsember 2016
    Vasta
    • Sander ütles:

      Päikesepaneel laeb ikkagi seisu ajal ka. “Suurt” akut laetakse vahelduvvoolust jah.

      Kredexi toetusega ostetud elektriautodel peab muidu kogu kasutatav energia olema roheline, mille jaoks tavaliselt ostetakse rohesertifikaate.

      19. detsember 2016
      Vasta

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga